Pytanie Rozwiązane

Dlaczego auto szarpie podczas jazdy

Ocena: 5/5

Szarpanie auta podczas jazdy często wynika z niewłaściwej ilości paliwa trafiającego do cylindrów. Przy zbyt małym wtrysku oleju napędowego silnik nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego momentu obrotowego, co skutkuje nierówną pracą jednostki napędowej.

Wyświetl całą odpowiedź na pytanie „Dlaczego auto szarpie podczas jazdy”…

Auto szarpie podczas jazdy benzyna

Szarpanie podczas jazdy oznacza, że jeden lub więcej cylindrów nie wytwarzają pełnego momentu obrotowego, a więc pracują nierówno. Wynika to z nieefektywnego spalania mieszanki powietrzno-paliwowej.

Dlaczego auto szarpie podczas jazdy diesel

Jedną z najczęstszych przyczyn szarpania w silnikach Diesla jest zapchany filtr paliwa. Układ paliwowy nowoczesnego diesla jest bardzo wrażliwy na jakość oleju napędowego. … Olej napędowy nie jest tak jednorodny jak benzyna i nie ma właściwości czyszczących, jak alternatywne paliwo.

Delikatne szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością

Szarpnięcia jednostki napędowej podczas rozpędzania czy jazdy ze stałą prędkością to nic innego, jak wynik gwałtownych przerw w pracy. Czasami na kilka obrotów silnik traci moc na jednym lub kilku cylindrach i potem przez jakiś czas pracuje poprawnie. Efektem takiego „wypadania” suwów pracy są właśnie szarpnięcia.

Szarpanie podczas jazdy na niskich obrotach

Zużyte, lejące wtryskiwacze, błędne wskazania czujników lub zabrudzony korpus przepustnicy mogą powodować szarpanie, przy czym zwykle dotyczy to niskich obrotów. Przy bardzo dużym przebiegu winę za to może ponosić też zabrudzony filtr paliwa.

Szarpanie samochodu przy dodawaniu gazu

Odpowiada za to mieszanka gazowo-powietrzna, która stawia większy opór wobec napięcia pomiędzy elektrodami świec niż mieszanka benzynowo-powietrzna. Nawet niewielkie przebicie może spowodować wypadanie zapłonu, co prowadzi do problemów z samochodem.

Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością benzyna

Szarpnięcia jednostki napędowej podczas rozpędzania czy jazdy ze stałą prędkością to nic innego, jak wynik gwałtownych przerw w pracy. Czasami na kilka obrotów silnik traci moc na jednym lub kilku cylindrach i potem przez jakiś czas pracuje poprawnie. Efektem takiego „wypadania” suwów pracy są właśnie szarpnięcia.

Delikatne szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością Diesel

Jedną z najczęstszych przyczyn szarpania w silnikach Diesla jest zapchany filtr paliwa. Układ paliwowy nowoczesnego diesla jest bardzo wrażliwy na jakość oleju napędowego. Z tego między innymi wynikały problemy z pompowtryskiwaczami w silnikach 1.9 TDI.

Samochód szarpie podczas przyspieszania

Układ paliwowy może być przyczyną szarpania podczas przyspieszania samochodu. Brudne wtryskiwacze paliwa przerywają stały dopływ paliwa do silnika i powodują jego nieprawidłowe spalanie. … Zatkany katalizator może spowodować, że Twój samochód będzie szarpał. Katalizator reguluje emisję spalin opuszczających samochód.