Pytanie Rozwiązane

Jak budować wizerunek marki w social media?

Ocena: 5/5

Social media to obecnie jedna z największych potęg internetowych. Dlatego warto wykorzystać je nie tylko do promocji swojej oferty, ale i do budowania wizerunku marki wśród klientów. Jak to zrobić? Jakie serwisy internetowe powinny zwrócić naszą uwagę? W tym artykule podpowiadamy, jak wykorzystać social media marketing do promowania marki w sieci.

Czym jest social media marketing?

Social media marketing to nic innego jak promowanie strony internetowej z wykorzystaniem social mediów. Takie działania pozwalają przede wszystkim na budowanie wizerunku firmy. Dzięki dobrze prowadzonym kanałom społecznościowym można zyskać naprawdę wiele. W tym promocje strony za pomocą marketingu wirusowego, który przy stosunkowo niewielkich kosztach, pozwala na dotarcie do setek, a nawet tysięcy odbiorców.

Jakie social media pomogą zbudować wizerunek Twojej firmy?

Media społecznościowe rozrastają się bardzo szybko. Co chwilę pojawiają się nowe serwisy, jednak jest kilka, na których warto prowadzić konta dla swojej firmy. Do najciekawszych i najpopularniejszych kanałów społecznościowych zaliczyć należy przede wszystkim:

– Facebook – obecnie jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych na świecie. Większość firm działających w sieci ma tutaj swoje fanpage. Fanpage pozwala na udostępnienie treści wytworzonych przez firmę oraz ciekawych treści znalezionych w sieci. Konto firmowe na Facebooku to minimum, jeśli chodzi o social media marketing;

– Google + – to odpowiedź Google na Facebooka. Działa mniej więcej podobnie jak Facebook. Pozwala na zbudowanie społeczności wokół marki i budowanie dobrych relacji z potencjalnymi klientami;

– Instagram – serwis społecznościowy opierający się głównie na zdjęciach umieszczanych przez użytkowników. Obecnie również tutaj można mieć konto biznesowe, które daje dostęp do statystyk. Funkcjonalność konta została rozszerzona również o możliwości dodawania krótkich filmików oraz relacji i transmisji na żywo;

– YouTube – serwis społecznościowy, w którym można publikować tworzone przez siebie filmy – np. wideoporady dla odbiorców treści.

O czym pamiętać decydując się na social media marketing?

Decydując się na prowadzenie kanału w social mediach należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

 warto dawać od siebie coś ekstra – oprócz suchych linków wrzucanych na Facebook czy inne media społecznościowe warto okrasić je ciekawą treścią, przygotowywać treści specjalnie dla osób skupionych wokół marki na kanale społecznościowym, zachęcać do interakcji, tworzyć ciekawe grafiki i udostępniać atrakcyjne treści z innych stron. Warto też współpracować z innymi fanpage o podobnej tematyce;

– jeżeli umieszczamy reklamę w mediach społecznościowych, to powinna ona być subtelna, nie może być agresywna i narzucać się odbiorcy. Warto też pamiętać o dopasowaniu treści do grupy docelowej. Dobrze przygotowana reklama do social mediów będzie udostępniana przez użytkowników i dotrze do szerszego grona odbiorców;

– prowadząc działalność jednoosobową czy małą rodzinną firmę, warto od czasu do czasu pokazać cząstkę siebie, co zwiększy naszą autentyczność i przyciągnie uwagę odbiorców;

– nie wolno zapominać o kulturze. Odpowiednie zwracanie się do odbiorców to już połowa sukcesu. Bez tego najlepsze kampanie marketingowe mogą zawieźć.

Czy sama działalność w social media wystarczy do promowania wizerunku w sieci?

Do promowania wizerunku firmy w sieci warto wykorzystywać wszelkie dostępne możliwości. Oprócz prowadzenia kanałów social media można zainteresować się również takimi działaniami jak pozycjonowanie strony, optymalizacja treści oraz różnego rodzaju strategie Adwords.