Pytanie Rozwiązane

Kiełki dlaczego warto jeść

Ocena: 5/5

Dlaczego warto jeść kiełki? Są lekkostrawne i łatwo przyswajalne przez organizm. Są bogatym źródłem składników pokarmowych: witamin, minerałów, błonnika, aminokwasów, kwasów nukleinowych, chlorofilu. Bez problemu możemy je wyhodować w warunkach domowych o każdej porze roku.

Wyświetl całą odpowiedź na pytanie „Kiełki dlaczego warto jeść”…

Kiełki szkodliwosc

Nasiona stosowane do produkcji kiełków są bowiem skażone powierzchniowo rodzimą mikroflorą, a ich kiełkowanie w temperaturze pokojowej przy wysokiej wilgotności środowiska sprzyja jej rozwojowi. Dlatego kiełki przeznaczone do konsumpcji mogą zawierać znaczne ilości szkodliwych bakterii, takich jak E. coli i Salmonella.

Wartość odżywczą kiełków

Oprócz witamin z grupy B, a także A, C, D, E, K czy PP, znajdziemy w nich żelazo, wapń, magnez, potas, cynk, miedź czy selen. Kiełki są także źródłem wartościowego białka, błonnika, nienasyconych kwasów tłuszczowych, aminokwasów oraz antyoksydantów, które chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Kiełki walory zdrowotne

Oprócz witamin z grupy B, a także A, C, D, E, K czy PP, znajdziemy w nich żelazo, wapń, magnez, potas, cynk, miedź czy selen. Kiełki są także źródłem wartościowego białka, błonnika, nienasyconych kwasów tłuszczowych, aminokwasów oraz antyoksydantów, które chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Kiełki rodzaje i właściwości

I faktycznie, ogromna większość kiełków zawiera pokaźne ilości witamin i minerałów – kiełki rzodkiewki są niezwykle bogate w witaminę C, kiełki lucerny w witaminę K, a kiełki sojowe w kwas foliowy. Kiełki fasoli adzuki to kopalnia żelaza, zaś w kiełkach pszenicy można znaleźć sporo magnezu, fosforu i miedzi.

Czy kiełki jeść z nasionami

Przede wszystkim kupujemy nasiona o których wiemy, że są przeznaczone do uprawy na kiełki. Jeżeli nasiona były wyprodukowane z przeznaczeniem na kiełki, to na pewno będzie podana taka informacja na opakowaniu. … Kiełków z takich nasion nie powinniśmy jeść.