Pytanie Rozwiązane

Zawór egr audi a4 1.9 tdi objawy

Ocena: 5/5

Jakie są objawy uszkodzenia zaworu EGR? Jeśli zauważysz, że na wolnych obrotach silnik twojego samochodu gaśnie, często traci moc, z rury wydobywa się czarny dym, a na desce rozdzielczej świeci kontrolka „Check Engine”, możesz mieć problem z zaworem EGR.

Wyświetl całą odpowiedź na pytanie „Zawór egr audi a4 1.9 tdi objawy”…

Kiedy zawór EGR jest otwarty

Jak działa zawór EGR? … Zawór EGR jest zamknięty podczas uruchamiania silnika. Na biegu jałowym i przy niskich prędkościach obrotowych potrzebna jest niewielka ilość energii i tym samym niewielka ilość tlenu, tak więc zawór stopniowo się otwiera – na biegu jałowym może być otwarty nawet w 90%.

Czy można jezdzic z uszkodzonym EGR

Czy to znaczy, że z tak uszkodzonym zaworem EGR można jeździć dalej, jakby nigdy nic? Nic z tych rzeczy! Pamiętajcie, że produkując z rozmysłem zwiększone ilości tlenków azotu, trujecie siebie samych i wszystkich wokół. A efektów tego nie sposób nawet porównywać z taką drobnostką, jak awaria zaworu EGR.

Jak wyczyścić EGR bez rozbierania

Jak wyczyścić EGR bez rozbierania? To bardzo proste! Czyszczenie EGR bez demontażu jest możliwe z błyskawicznym środkiem JETCHEM. Ten środek do czyszczenia EGR można stosować we wszystkich typów silników diesla.

Zawór EGR gdzie się znajduje

Zawór EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculation) montowany jest w układzie wydechowym pojazdu. Jego zadaniem jest kierowanie części spalin uchodzących z silnika z powrotem do układu dolotowego, dzięki czemu do atmosfery przedostaje się mniej szkodliwych dla środowiska tlenków azotu.

Czyszczenie zaworu EGR cena

Cena zależna jest od wspomnianej wcześniej trudności w demontażu, ale także rodzaju serwisu. W niezależnych zakładach czyszczenie EGR bez demontażu wielu elementów może kosztować już od 200 złotych. Z reguły jednak czyszczenie zaworu EGR to koszt pomiędzy 300, a nawet 700 złotych.

EGR objawy diesel

Typowe objawy usterki zaworu EGR to kontrolka “Check Engine” na pulpicie, nagły, permanentny spadek mocy lub nagłe, krótkotrwałe spadki mocy. Z rur wydobywa się czarny dym (w przypadku Diesla), a silnik gasnie na wolnych obrotach.